pondělí 19. září 2022

Langoše z cukety

 

Langoše z cukety

 Ingredience

150 g mladé cukety

150 g smetanového jogurtu

200 g hladké mouky

15 g droždí

1/4 lžičky jedlé sody

1/2 kelímku (od jogurtu) vlažného mléka

špetka cukru

sůl

olej na smažení


Na zdobení:

česnek

kečup

tatarka

sýr

Sladká varianta:

švestková povidla

nutella 

marmeláda

cukr a skořice

Postup:

Cuketu nastrouháme  na jemno i se slupkou. Lehce posolíme a dáme do cedníku vykapat. Po té ji ještě vymačkáme. 

Do mléka dáme cukr a droždí a necháme vzejít kvásek.

 V misce smícháme mouku, sůl, jogurt, sodu a cuketu. Přidáme kvásek a vymícháme těsto.

Nenechala jsem kynout a dělala jsem je hned. Ale dá se dělat i vykynuté. Na vál odebereme lžící kousek a rukou vytvarujeme do kulata. Podsypáváme moukou.

Ihned vkládáme do vyšší vrstvy horkého oleje a smažíme z obou stran. Okamžitě se začínají nafukovat. Jsou vláčné a křupavé. Nahoru dáme co máme rádi, jsou dobré na slano i na sladko.

4 komentáře:

  1. Květuško Langoše mám moc ráda ale s cukety jsem ještě nedělala a snad ani neslyšela o nich.Musím někdy zkusit

    OdpovědětVymazat
  2. Langoše mám ráda, ale z cukety neznám ⚛ ღ ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dostala jsem recept od kamarádky i s ochutnávkou a bylo to moc dobré , chce to jen pořádně vyždímat, jinak je těsto řidší ♥ Děkuji Leni ♥

      Vymazat

♥️ 🌞🍀Děkuji za komentáře 🍀🌞♥️