pátek 1. července 2022

Domácí lučina na 2 způsoby

 Tento  recept  zná hodně lidí, dělala jsem lučinu asi před 15 lety, v sešitu je už špatně vidět a tak jsem se rozhodla dát recept i na můj blog.


 

Domácí lučina 1

Ingredience:

2 ks velké bílé jogurty
1 ks šlehačka 33%

Postup:

V misce promícháme jogurty se šlehačkou, než se pěkně spojí v hladký krém.Na větší hrnec či misku dáme  cedník a do něj čistou gázu nebo plátno. Krém z jogurtu a šlehačky vylijeme na plátno v cedníku  . Pro rychlejší proces svážeme do uzlíku a zatížíme hrnkem s vodou. Přikryjeme utěrkou a dáme na 24 hodin do ledničky nebo do studené spíže. Po 24 hodinách dáme odkapanou lučinu do misky nebo kelímku . Můžeme též dochutit - pažitkou, kořením a jinými bylinkami.Když sýr nemáme osolený lze ho použít místo mascarpone do krémů.

Domácí lučina 2

Ingredience:
 
2 ks  měkké tvarohy (

2 ks  zakysané smetany

Postup:

je přibližně stejný jako u první lučiny. Tučnost ingrediencí si určíme sami, já mám raději s větší tučností
V misce promícháme tvarohy a smetany. Do cedníku dáme utěrku, vyklopíme do ní obsah misky a vše vložíme do hlubší nádoby. Necháme odkapat 24 hodiny přikryté v lednici nebo ve studené spíži.  Na rozdíl od té jogurtové je hustá, vydrží v této konzistenci dlouho.
 
Více mi chutná ta první
 

4 komentáře:

  1. Dík za receptík,je trochu jiný jak jsem dělala ...uvidím už se dělá.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Romanko ona jde lučina na různé způsoby ♥

      Vymazat
  2. Dělám,je výborná.Mám ji myslím také na blogu

    OdpovědětVymazat

♥️ 🌞🍀Děkuji za komentáře 🍀🌞♥️